Siden oprettet 10. august 2009 Siden opdateret 28. februar 2021 Til forsiden Til sporvogne Tilbage |
Københavns SporvejeKS 867 blev bygget af DüWag, Düsseldorf i Tyskland og sat i drift 26. juni 1965. Udrangeret 1971-72 og sendt til Alexandria i Egypten. KS 867 på linje 10 i Vindebrogade ved Stormbroen. Udateret foto. KS 867 på Tietgens Bro. Udateret foto. KS 867 i Dronningens Tværgade. Foto fra 1968 af Torben Liebst. KS 867 på Toftegårds Plads på den sidste dag med sporvognsdrift på linje 10. Foto fra 10. oktober 1968 af Carl Hjetting. KS 867 på Dag Hammerskjölds Alle. Foto fra oktober 1968 af Kurt G. Rasmussen. KS 867 på Nørreport. Foto fra 19. juni 1969 af Joen Jensen. Udateret foto af Peter Andersen. KS 867 ved Nørrebro station. Foto fra 10. april 1971 fra Tommy Jørgensens arkiv. KS 867 på Kongens Nytorv. Foto fra 24. april 1971 af Arne Unterschlak. KS 867 på vej ind i Gothersgade. Foto fra 24. april 1971 af Arne Unterschlak. Interiør af KS 867. Foto fra 24. april 1971 af Arne Unterschlak. KS 867 ved Nørrebro Station. Foto fra 24. april 1971 af Arne Unterschlak. KS 867 ved Nørrepro Remise. Foto fra 24. april 1971 af Arne Unterschlak. Samme som ovenstående. Foto fra 24. april 1971 af Arne Unterschlak. KS 867 bliver transporteret fra Nørrebro remise til baneterrænet ved Lersøen for at blive sendt videre til Ægypten. Der er lagt et midlertidigt spor fra Nørrebrogade til Lygten. Foto fra 11. maj 1971. KS 867 som APTA 867 i remisen i Alexandria. Foto fra 2. januar 1975. Udsnit af ovenstående foto, hvor man bedre kan se KS 867. KS 867 som APTA 867 ved endestationen Gamea Ibrahim som linje 2 på Ramleh-linjerne. Vognen er ombygget til turistsporvogn med borde og polstrede sæder, TV og WiFi. Foto fra 3. april 2017 af Erik Wilhelmsen. |
Til forsiden
Til sporvogne Til toppen Tilbage |