Bygget af Scandia/UEG og i 1902-03 leveret til De kjøbenhavnske Sporveje. I 1910 forsynet med perronskærme og i 1926-27 ombygget med forlængede lukkede perroner. Efter udrangeringen kom KS 176 først til Humlebæk, og derefter via den daværende Omstigningsklubben i Skælskør og Ålholm Automobilmuseum endeligt til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm i 1998. Sporvejsmuseet oplyser, at det er hensigten at tilbageføre vognen til sin oprindelige udgave med åbne perroner og to stænger - en plus- og en minusstang, som blev anvendt i den indre by frem til 1912. Der vil blive nyfremstillet en undervogn til projektet, som der ikke er fastsat en tidsplan for.
KS 176 på Enghavevej. Udateret foto fra Omstigningsklubbens arkiv.
KS 176 opstillet i en daginstitution i Humlebæk. Foto fra april 1967 af Torben Liebst.