Bygget af Schultz/Siemens und Halske og leveret i 1900 til De kjøbenhavnske Sporveje som toetages akkumulatorvogn. Ombygget i 1902 til luftledningsdrift. I 1913 ombygget med afskærmninger, og i 1924 ombygget til enetages med lukkede perroner. I 1952 ombygget til slibevogn S1. Udrangeret 1972 og bevaret som slibevogn på Sporvejshistorisk Museum på Skjoldenæsholm.
KS-foto fra juni 1916 fra Hugo Stangerups arkiv.
Udateret foto af William Mølhoff.
S1 holder på Enghave Plads foran S2. Udateret foto af Jan Walther.
S1 på Rådhuspladsen. Foto fra sensommeren 1964 af Erik Wilhelmsen.
Samme som ovenstående.
S1 på Kgs. Nytorv. Udateret foto af Ulrich Fröhberg.
S1 på Tagensvej ved Jagtvej. Udateret foto af Ulrich Fröhberg.
S1 på skinnepladsen ved Borups Allé. Foto fra 4. april 1965 af Erik Reimann.
S1 på Tagensvej ved Tuborgvej. Foto fra 1967 af Jesper Reinfeldt.
S1 i Skånegade. Foto fra 1969 af Arne UnterSchlak.