Siden oprettet 15. august 2009 Siden opdateret 10. oktober 2016 Til forsiden Til sporvogne Tilbage |
Københavns SporvejeKS 501 blev bygget på Københavns Sporvejes hovedværksted og sat i drift 31. januar 1930. Udrangeret 1969-70 og afbrændt i august 1969. Inden byggeriet af KS 501 lavede Hovedværkstedet en model af vognen. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Interiør af modellen. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Bundrammen til KS 501. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Bundrammen med flere detaljer. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Bundrammen forsynet med sideplader. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Bundrammen med profiljernsstolper. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående med begyndende snedkerarbejde. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Vognkassens skelet. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Tagtet er lagt på. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Snedkerarbejde på vognsiderne. Foto fra 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Vognkassen er ved at tage form. Delvist færdig bogie til KS 501. Foto fra 25. oktober 1929 fra Københavns Sporvejes arkiv. Foto fra 25. oktober 1929 fra Hugo Stangerups arkiv. Interiør af den næsten færdige KS 501. Foto fra 29. januar 1930 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 29. januar 1930 fra Københavns Sporvejes arkiv. Den næsten færdige KS 501. Foto fra 29. januar 1930 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Den næsten færdige KS 501. Foto fra 29. januar 1930 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 29. januar 1930 fra Københavns Sporvejes arkiv. Samme som ovenstående. Foto fra 29. januar 1930 fra Københavns Sporvejes arkiv. Foto fra 2. maj 1930 fra Hugo Stangerups arkiv. KS 501 blev forsøgsvis udstyret med 'skørter' omkring bogierne for at dæmpe lyden. Foto fra 3. juli 1931 fra Københavns Sporvejes arkiv. Kort tid efter blev forsøget gentaget i en lidt anden udformning. Foto fra 25. august 1931 fra Københavns Sporvejes arkiv. Detalje af ovenstående. Foto fra 25. august 1931 fra Københavns Sporvejes arkiv. Foto fra 1932 fra Hugo Stangerups arkiv. KS 501 ved Mozarts Plads. Udateret foto af Peer Goe Jacobsen. Samme som ovenstående. Udateret foto af Peer Goe Jacobsen. KS 501 på Enghave Plads. Udatereret foto af Peer Goe Jacobsen. Foto fra 12. september 1965 af Erik Reimann. KS 501 i Svanemøllen Remise. Foto fra 20. juli 1967 af Ulrich Fröhberg. KS 501 inden afbrændingen på Pumpehusvej. Udateret foto af Erik Rene Hansen. Samme som ovenstående. Udateret foto af Erik Rene Hansen. KS 501 står i lys lue. Foto fra august 1969 af Kurt G. Rasmussen. |
Til forsiden
Til sporvogne Til toppen Tilbage |